خاطرات من

۲ مطلب در مرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

دانلود رایگان کتاب صوتی ابری نیست، بادی نیست از سهراب سپهری با لینک مستقیم

Download Audio Book Abri Nist Badi Nist From Sohrab Sepehri

دانلود کتاب صوتی ابری نیست بادی نیست

دانلود کتاب صوتی ابری نیست بادی نیست

دانلود کتاب صوتی ابری نیست بادی نیست

 

نام کتاب: ابری نیست، بادی نیست

شاعر: سهراب سپهری

صداپیشه: خسرو شکیبایی

فرمت کتاب :MP3

حجم کتاب: ۲۸.۸۱۰ مگابایت

مدت زمان: ۳۰ دقیقه و ۱۹ ثانیه

برای دانلود کتاب صوتی ابری نیست، بادی نیست به ادامه مطلب مراجعه نمایید.

متن شعر ابری نیست بادی نیست اثر سهراب سپهری

ابری نیست، بادی نیست

می نشینم لب حوض

گردش ماهی ها

روشنی، من، گل، آب

پاکی خوشه ی زیست

مادرم ریحان می چیند

نان و ریحان و پنیر

آسمانی بی ابر ، اطلسی هایی تر

رستگاری نزدیک، لای گل های حیاط

نور در کاسه ی مس، چه نوازش ها می ریزد

نردبان از سر دیوار بلند، صبح را روی زمین می آرد…

 

امیدواریم که از این کتاب صوتی بسیار زیبا با صدای دلنشین خسرو شکیبایی نهایت لذت را ببرید. برای دانلود کتاب های صوتی بیشتر می توانید به سایت اوری ملودی مراجعه نمایید. می توانید نظرات خود در مورد سایت را با ما به اشتراک بگذارید.

  • سینا مرادمند
  • ۰
  • ۰

مدت زمان دوران عقد

اصل با ارزش در زمان نامزدی، شناخت دو طرف از همدیـگر می باشد. این شناخت حاوی آگاهی ضـروری از همـه اجزای شخصیت طرف مقابل است؛ به گونه‌ای که جنبه‌های گوناگون فرهنگی، اجتماعی و حتی طبقات اجتماعی دختر و پسر نزدیک به هم باشد. دختر و پسری که با هم آشنا می‌شوند و زمان نامزدی‌ را آغاز می‌کنند، می بایست شناخت از همدیـگر را مقدم بر هر مساله دیگری بدانند و روابط‌شان بر مبنای این اصل ظاهـر بگیرد.

 آیا روابط دختر و پسر در زمان نامزدی می بایست کنترل‌ شود؟

اما ! درست می باشد که دختر و پسری که جوان می باشند با وضعیت هورمونی و هیجانی‌ای که دارند به سمت یکدیـگر تمایل بیشتری دارند و خیلی دشوار می باشد که احساسات و غرایزشان را مدیریـت نمایند ولی آنان می بایست به آینده‌ای که در پیش خواهند داشت، بیاندیشد.

در زمان نامزدی اصل موضوع، شناخت می باشد. حتی چنان چه عصری نامزدی ثبت قانونی شده باشد و صیغه محرمیت جاری شده باشد، باز هم دختر و پسر می بایست روابط کنترل‌شده‌ و سنجیده‌ای داشته باشند؛ چراکه شانس دارد که این نامزدی به هم بخورد یا دختر بچـه دار شود که در هر دو صورت، مـوارد بیشـتر برای آنان به وجود می‌آید و اما این مسایل در فرهنگ ما خیلی پررنگ‌تر و مشکل‌ساز‌تر خواهد بود.

 مناسب ترین زمان نامزدی

عصری نامزدی می بایست نه کوتاه‌ مدت باشد و نه آن چنان زیاد باشد که مـوارد و تبعات بیشتری را به همراه داشته باشد. مناسب‌ترین وقـت ۶ ماه می باشد و در این وقـت دختر و پسر می بایست به شیوه معقول و معمول، با شرط شناخت از هم، با همدیـگر ارتباط داشته باشند. این کار خیلی دشواری می باشد اما چنان چه دختر و پسر جوان به اصل واقعیت‌گرایی معتقد باشند، برای دارا بودن آینده‌ای مناسـب تر کوشش خواهند کرد روابط خود را سنجیده و محدود نمایند.

حتی چنان چه وصلت فامیلی باشد…

اصل وصلت می بایست بر مبنای شناخت دو طرف از همدیـگر باشد. بیشـتر از خانواده‌ها به صرف اینکه دختر و پسرشان با هم بزرگ شده‌اند و سال‌هاست یکدیـگر را می‌شناسند با وصلت آنان موافقت می نمایند و وقتی که آنان وارد زندگـی می‌شوند تازه متوجه تفاوت‌ها و اختلاف‌ نظـراتشان می‌شوند و اینجا نقطه آغاز اختلافات خانوادگی می باشد.

اغلب این ازدواج‌ها، چشم‌و‌گوش بسته می باشد و اشخـاص تنها شناخت ظاهری از هم دارند ولی نکته با ارزش این می باشد که آنان تصور می‌کنند یکدیـگر را می‌شناسند. چنین تصورهای غلطی، جوانان را از راه شناخت دور می‌کند و وقتی که وارد زندگـی می گردند، تازه متوجه تفاوت‌هایشان می‌شوند و اختلاف‌هایشان آغاز می‌شود.

مشکلی که در ازدوا‌ج‌های فامیلی زیاد دیده می‌شود، این می باشد که مـوارد زن و شوهر سریع به خانواده‌ها کشیده می‌شود و مـوارد را دوچندان می‌کنند. از طرف دیگر، بیشـتر از اختلاف‌های خانوادگی هـم در روابط خانـم و آقـا تاثیرگذار می باشد و شانس دارد روابط آنان را سیاه نماید . ضمناً بیشـتر از مسایلی که در ازدواج‌های فامیلی به وجود می‌آید به علـت آنکه موجـب برهم میل کـردن روابط فامیلی نشود، مسکوت می‌ماند و چه بسا اشخاصـی سالیان سـال با مشکلی زندگـی می‌کنند و از آن رنج می‌برند ولی از ترس فامیل آن را به زبان نمی‌آورند. مساله دیگر در وصلت فامیلی، مشاوره ژنتیک می باشد. وصلت فامیلی فقط می بایست بر مبنای شناخت درست باشد و پـس از آن قطعا باید خانـم و شوهر از خدمات مشاوره بهره گیری نمایند و همچنیـن مشاوره و آزمایش‌های ژنتیک هـم ارزش دارد.

بارداری در نامزدی

اگر به هر علـتی شرایط گونه ای پیش رفت که دختر در زمان نامزدی بچـه دار شد، قطعا در چنین شرایطی می بایست خانواده را در جریـان گذاشت ولی بعضـی از خانواده‌ها به علـت تعصباتی که دارند، نخواهند توانست چنین موضوعی را پذیرا باشند و سریع واکنش نشان می‌دهند. پس ضـروری می باشد که دختر و پسر این مقوله را با یک روان‌پزشک یا مشاور مطرح نمایند و آن مشاور با شیوه مناسب خانواده را در جریـان بگذارد و به آنان آموزش‌های ضـروری را بدهد.

برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید

  • سینا مرادمند