خاطرات من

  • ۰
  • ۰


​طراحی سایت

مصرف از فلش در طراحی وب وب سایت باعث جذابیت بیشتر محتوای وب سایت می شود. این طرح سنگین بدون محتوا فقط ویژگی مثبتی که دارد همان جذاب کردن طراحی وب سایت شما است . ولی دارای خصوصیات ی بسیار زیاد دیگری است که جهت سرعت لود وب سایت وبقیه موارد وبسایت ضرردار است .

با ما همراه باشید تا با اهمیت ترین معایب استفاده از فلش در طراحی وب سایت را نقد کنیم.
معرفی مصرف از فلش در طراحی وب سایت

متحرک سازی محتوا از همان اوایل گسترش ی جهان ی اینترنت گرافیک وب سایت مورد توجه تمام ی طراحان وب وب سایت ها بوده است. در قدیم بیشتر مصرف از عکس gif کدهای اولیه javascript مرسوم بود. اما با گذشت وقت و پیشرفت صنعت طراحی وب سایت این پلت فرم های تحت وب کم کم نقششان کمرنگ تر شد و برنامـه های فلش جای آن ها را گرفت. نرم افزار فلش محصول شرکت macromedia بود اما در سال ۲۰۱۰ این کمپانی را کمپانی Adobe خریداری کرد.

استفاده از فلش در طراحی وبسایت به سه دسته ی زیر تقسیم می شود:

فلش های تبلیغاتی :

از این حالت به جای بنر ها لوگو های GIF مصرف می شد که امکانات پیشرفته تری را داشتند.

فلش های تزئینی:

از این حالت در جاهای مختلف وب سایت ها مصرف می کنند. مثل طراحی هدرها ، منوها کلیدها ، اسلاید ها و…

سایت های Full Flash:

تمام ساختار و محتوای سایت تحت فلش اجرا می شود. این وبسایت ها پر از افکت های جذاب جذاب بودند و در زمان خود بی شبیه بودند.

استفاده از فلش در طراحی وب سایت باعث جذابیت بیشتر محتوای وب سایت می شود. این طرح سنگین و بدون محتوا تنها ویژگی مثبتی که دارد همان جذاب کردن طراحی وب وب سایت شما است . ولی دارای خصوصیات ی زیاد دیگری است که برای سرعت لود وبسایت وبقیه موارد وب سایت ضرردار است . در ادامه به برخی از معایب استفاده از فلش در طراحی
وب سایت اشاره می کنیم

.معایب مصرف از فلش در طراحی وب سایت



یکی از معایب استفاده از فلش در طراحی وب سایت این است که کلید “بازگشت” کار نمی نماید . در صورت کلیک کردن به روی کلید بازگشت به صفحه قبلی بر میگردید نه به ابتدا فایـل فلش.
دیگر معایب مصرف از فلش در طراحی وب وبسایت این است که رنگ های استاندارد لینک ها اعمال نمی شوند. در نتیجه بازدید کننده نمی تواند تشخیص بدهد از کدام صفحات لینک ها بازدید کرده از کدام یک بازدید نکرده است.
دیگر معایب مصرف از فلش در طراحی وب سایت این است که با الگوریتم های موتور های جستجو در تناقض است زیرا نمی توانند مانند فایـل های متنی ایندکس شوند. با توجه به ارزش سئو در کسب وکار های جدید و طراحی وب سایت ها شکی نیست این مورد می تواند خیلی مهم ترین ضرر فلش در طراحی سایت باشد.
از دیگر معایب استفاده از فلش در طراحی وبسایت کاهش سرعت لود وبسایت است . زیرا فلش نیازمند پهنای باند بسیاری است. فایل های فلش به استفاده از تصویر و آبجکت ها و … اندازه خیلی ی دارند که برای سرع لود وبسایت زیاد ضرردار است.
دیگر معایب استفاده از فلش در طراحی وب وبسایت های فول فلش ، استاتیک بودن محتوا است .
اگر شما برنامـه باشید و در طراحی وبسایت خیلی ماهر باشید ولی جهت طرای فایل های فلش به کارشناس نیاز دارید. این مساله سبب می شود در طراحی وب سایت تان استقلال لازم را نداشته باشید.

هم اکنون این پرسش جهت تان بیان می شود که هم اکنون که فلش وسائل مناسبی نیست ، چگونه ظاهر سایت هایمان را جذاب تر کنیم؟

توصیه ما به شما استفاده از کد های Javascript در طراحی وب سایت است.

  • ۹۵/۰۴/۲۰
  • سینا مرادمند

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی