خاطرات من

  • ۰
  • ۰



خرید ساعت مچی ارزان

پهتر است قبل از تصمیم به خرید ،معین بکنید چه انتظاراتی از ساعتان دارید. کجا می خواهید آن را استفاده بکنید یا از کجا باید آن را تولید و ساخت بکنید همیشه دانستن چند نکته ساده اما اصولی باعث می شود انتخاب های بجا و درستی داشته باشیم . دانستن چند نکته جهت انتخاب ساعت مچی باعث می شود تا مناسب ترین انتخاب را با توجه به بودجه ای که در اختیار دارد انجام دهید. بهتر است قبل از تصمیم به خرید، معین بکنید چه انتظاراتی از ساعتتان دارید. کجا می خواهید آن را استفاده بکنید یا از کجا باید آن را تولید و ساخت بکنید اما قبل از تمام این موارد بایستی میزان بودجه تان معین باشد و با دانستن این موراد خوبتر است به ساعت فروشی معتبر بروید.

اگر قرار است یک ساعت با برند زیاد دیده شده انتخاب بکنید خوب است سری به وبسایت برند مربوطه بزنید. بادین مـدل ها می توانید شماره سریـال مدل هایی که مورد پسندتان قرار گرفته را یادداشت بکنید و به یکی از نمایندگی یا ساعت فروش های معتبر بروید. نکته بعدی که بایستی مورد توجه قرارداد این است که اکثر برندهای معتبر نام را حداقل دو بار روی ساعت حک می کنند . این کار را ً داخـل صفحه روی قفل با دقت تمام انجام می دهند. این نکات شاید برای ساعت های تقلبی نیز در نظر گرفته شود اما غیراحتمالا که تمام ظرافت جا همزمان انجام شود.
نمونه تقلبی خیلی از برندها با ظاهری موجه در بیشتر ساعت فروشی ها موجود است. برای شناسایی این ساعت ها خوب است به چند فروشگاه سربزنید و مدل های مختلف را تحلیل بکنید . با این کار چشـم تان به مـدل های مختلف بیشتر آشنا می شود می توانید نمونه های اصل را از تقلبی تشخیص دهید.

با کیفیت ترین مورد ممکن برای خرید ساعت اصل، نمایندگی ها معتبر هستند اکثرا ٌ ً بیشتر فروشگاه های معتبر نماینده رسمی چند برند مفرق هستند . اما اگر باز هم شک دارید می توانید قبل از خرید کمی اطلاعاتتان را بالا ببرید جهت این کار خوبتر است سری به اینترنت وب سایت برند مورد نظر بزنید نمونه های آن ها را ببیندی .حتی می توانید قبل از خرید اطلاعاتی را راجع به جنس بند ضدآب بودن یا نبودن ساعت از وبسایت مورد نظر بگیرید.

حال چنانچه برند مورد نظر را یافتید می بایست به وبسایت آن مراجعه بکنید هر چه برند مورد نظر شما وسیع تر باشد اطلاعات درون سایت آن بیتشر خواهد بود جهت مثال همان ساعت مچی جت ست یا ساعت مچی تراست به صفحه نمایندگی ها مراجعه بکنید ببینید آیا در ایران نماینده دارند یا خیر؟
مهم: بخش «درباره ی برند» وبسایت مورد نظر می بایست پر محتوی قانع کننده از لحاظ تجاری میزان گسترش در آن معین باشد. ذکر شیوه تولید و ساخت محصولات کشور سازنده آن و حتی مراحل تهیه و تولید از معین ات برند قوی و با اصالت است .

در صورتی که نماینده ایران آن معین گردد پس این برند دارای خدمات بعد از فروش بوده و کالاها اورجینال آن را می وشد با شرایط زیر تولید و ساخت نمود.
حال وهله اصلی گزینش شما: یک ساعت مچی می خواهید خرید بکنید ولی نمی دانید این مـدل اصل یا خیر چه بایستی انجام دهید؟
راه اول: ارتباط با نمایندگی مهم ساعت در ایران است و پرسش کردن نمایندگی های فروش در شهر مورد نظر و یا در صورت موجود بودن به وبسایت ایرانی برند مراجعه شود.
راه دوم : همه کالاها دارای معین ات ظاهری هستند که از روی همان معین ات این تشخیص انجام می گیرد.
جهت مثال ساعت: کد پشت درب ساعت (رفرنس یا کد محصول) مچی است جهت درک خوبتر به مثال های زیر دقت بکنید :
مثال 1: ساعتی شما خریده اید به نام الگانس با کد درب پشت 3537 مردانه آسان فلزی استیل گرد حال این کد را در اینترنت جستجو می کنیم خواهید دید که هیچطور یافته با موضوع مورد نظر شما یافت نشد حتی مشابه آن پس برند این ساعت غیراصیل است هم ساعت.

انواع شیشه های ساعت
شیشه (Glass)

در این نوع از شیشه آسان استفاده می شود که در مساوی خش از نوع طلقی آن مقاوم تر بوده اکثرا ٌ از شیشه های پنج تا ده میکرون مصرف می شود. ویژگیها شیشه معمولی را داراست در مساوی تغییر رنگ در تاثیر گرما گذشت زمان مقاوم است. این شیشه در مدت 5 الی 10 سال شفافیت را حفظ می نماید .
کاربر د : در ساعت های فیک ارزان و ساعت های درجه 3 از این نوع شیشه مصرف می شود.

مینرال (Mineral)
در این نوع از شیشه هایی استفاده می شود که بعد از قوطه ورشدن در مایع مخصوص گرما دادن به شیشه باعث مقاوم شدن سطح شیشه در مساوی خش ضربه می گردد.
کاربر د: ساعت های فک درجه یک و گاهاً درجه 2 ساعت های برند ارزان قیمت.

هارد مینرال (Hard Mineral)
در این نوع از شیشه های استاندارد مصرف می شود که با گرما روکش یوی آن را در مساوی خط و خش تغییر رنگ و فشار مقاوم می کنند ولی ر نهایت ضد خش محسوب نمی شود.
فرد د: بیشتر ساعت های برند گاهاً ساعت های درجه دو برندها(کپی اصل)

سافایر(sapphier)
در این نوع از همان معین ات شیشه هارد مینرال مصرف می شود با این فرق که با یووی خیلی مقاوم رد گرما بالا شیشه ضد خش می شود ولی رد مساوی ضربات شکننده گاها در مساوی خراش های شدید پایداری را از دست می دهد.
فرد د: ساعت های برند ، پرهزینه قیمت ( در حال حاضر حدوداً 500 هزار تومان به بالا) ساعت های فیک درجه ( کپی اصل ) و نو ا در تلفن همراه های صفحه لمسی ضد خش.

اسکرش سافایر – سافایر کریستال (Sapphire Crystal)
دراین نوع ضمن رعایت استانداردهای سافایر از نوعی مواد ضد خش بر روی شیشه نیز استفاده می شود که شیشه را کاملا ضد خش زیاد مقاوم در مساوی ضربه می نماید که اما باز هم در مساوی ضربات شدید پایداری نداشته و شکننده است .
کاربر د: ساعت های برند گـران قیمت ( بیشتر از میلیون تومان ) و ساعت های فیک درجه یک (کپی اصلی )

کریستال یاقوت کبود- کریستال اسکرش سافایر( resistant sapphire crystal)
در این نوع از ماده سیلیکن که سخت ترین سنگ بعد از الماس است در شرایط خیلی پیچیده تولید می شود . برای تولید کریستال یاقوت کبود ، از پودر زیاد ریز نمک خالص باقطر کمتر از یک میکرون استفاده می شود . این ماده در مقابل گرما 2050 درجه سانتیگراد در دستگاه blowpipe تبدیل به ماده ای به نام استالاگمیت stalagmite یا سنگ سنباده می شود.
پس یکسان سازی سطح تا ضخامت 2 صدم میلیمتر به منظور تنظیم ضخامت سطوح بالا و پایین و زاویه های مورب انجام می گیرد بعد از آن پلیش شیمیایی بر روی هر دو طرف انجام می پذیرد.
فرد د: عموماً در ساعت های لاکچری ( بالاترین کلاس ساعت در سوئیس) و گاها ساعت های کلاس A مصرف می شود( به تکنولوژی تهیه و تولید بالا و پرهزینه قیمت بودن این فرآیند)

کریستال یاقوت کبود ضدانعکاس- کریستال اسکرش سافایر (Anti-reflective scratch- resistant sapphire crystal)

در این نوع شیشه بعد از انجام کار های کریستال یاقوت کبود کار زیر نیز انجام می گیرد:
شیشه کریستال به یک آزمایش گاه استریل منتقل شده در جهت تصحیح رفلکس نور داخـل کوره قرار می گیرد. این سیـستم باعث حذف 99 درصد از بازتابها و انعکاس نورهای مزاحم شده و باعث شفافیت هرچه بیشتر صفحه ساعت دید می شود . کاربر د : تنها در ساعت های لاکچری(مانند ادوکس و رولکس و ...)

  • ۹۵/۰۳/۱۵
  • سینا مرادمند

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی