خاطرات من

  • ۰
  • ۰

انواع ویروسها

ویروس های سکتور بوت (سکتور از بخش بندی های محیط بر روی دیسک ها است ) .

آنتی ویرویس

آنتی ویرویس,خرید آنتی ویروس,antikade

ویروس های سکتور بوت، اولین نوع ویروس هایی بودند که مشاهده شدند. آنها از طریق تغییر دادن سکتور بوت –پارت ی از سخت افزاری از دیسک که در آن پروگرام ای قرار می گیرد که باعث شروع به کار رایانه شما می شود –گسترش می یابند.

وقت ی که شما رایانه را روشن می بکنید ، سخت افزار به دنبال برنامـه سکتور بوت –که اکثرا ٌ برروی دیسک سخت است، ولی می تواند بر روی فلاپی یا سی دی هم باشد – می گردد تا آن را اجرا نماید . این پروگرام با اجرا شدن، وقفه سیسـتم علت را در حافظه بار گذاری می نماید . (Load)

یک ویروس سکتور بوت، ورژن اصلی برنامـه سکتور بوت را با نسخه ای تغییر یافته ومربوط به خود جایگزین کرده وورژن اصلی را در جایی دیگر روی دیسک سخت پنهان می نماید . زمان ی که شما در بار بعدی دستگاه را روشن می بکنید ، سکتور بوت آلوده شده، مورد مصرف از سخت افزار قرار خواهد گرفت وپس ویروس فعال خواهد شد.

پس در صورتیکه شما دستگاه را به وسیله یک دیسکت آلوده- دیسک های نرمی که سکتور بوت آلوده دارند- راه اندازی بکنید ، در نهایت آلوده به ویروس خواهید شد.

زیاد ی از ویروس ها ی سکتور بوت در حال حاضر دیگر جزءویروس های کهنه وقدیمی محسوب می شوند. آنهایی که جهت دستگاههای تحت سیستم علت DOSنوشته شده بودند، اکثرا نمی توانند از طریق سیـستم علت ها ی ویندوز 95، 98، ME، NT، 2000وXP بودند، گسترش یابند، گرچه احتمال دارد گاهی وقتها اوقات این سیستم علت هارا از راه اندازی صحیح متوقف کنند.

معرفی ویروس هایی از این نوع :

ویروس Form:ویروسی است که بعد از 10سال بعد از اولین مشاهده، هنوز هم:ویروس رایج است.

ورژن اصلی آن در روز 18هر ماه، فعال شده ووقت ی که هر دکمه ای بر روی صفحه کلید جمع و جور شود، باعث ایجاد کلیک می شود.

ویروس Parity Boot: ویروسی است که به طور تصادفی پیام PARITY CHECKویروس نمایش داده وسیسـتم علت را قفل می نماید . این پیام مانند پیام واقعی است که به وقت ایجاد خطا در حافظه رایانه نمایش داده می شود.

ویروس های انگلی :

ویروس های انگلی که با نام ویروس های فایـل هم شناخته می شوند، را به برنامـه ها یا همان فایل های قابل اجرا پیوند می زنند.

زمان ی که شما اجرای برنامـه آلوده شده توسط ویروسی را شروع می بکنید ، در ابتدا ویروس اجرا خواهد شد. پس ویرو س ها جهت مخفی نگاه داشتن خود، پروگرام مهم را اجرا می نماید . سیستم علت دستگاه که ویروس را بخشی از برنامـه اجرا شده بوسیله شما می داند، به آن مجوزهای اجرا را می دهد. این مجوز ها به ویروس اجازه می دهند تا از کپی بسازد، را در حافظه رایانه قرار داده وبدنه را آزاد نماید .

ویروس های انگلی در تاریخچه ویروس ها از نخستین انواع آنها می باشند ، اما در حال حاضر نیز از تهدیدات واقعی به شمار می روند. شبکه اینترنت که گسترش پروگرام ها را آسان تر کرده ، به ویروس ها فرصتی نو ی جهت گسترش داده است.

معرفی ویروس هایی از این نوع :

ویروس Jerusalem:در جمعه های با تاریخ 13هرماه، تمام پروگرام های اجرا شده در رایانه را پاک می نماید .

ویروس CIHیا همان Chernoby:در روز 26 از ماههای معین ی، اطلاعات چیپ :بایوس را بازنویسی کرده واز بین می برد. با این کار رایانه غیر قابل مصرف می شود. این ویروس همچنین اطلاعات دیسک سخت را بازنویسی می کنند.

ویروس Remote Explorer:ویروس Remote Explorer) ) WNT/RemExpفایل اجرایی ویندوز NTرا آلوده می نماید . این ویروس اولین ویروسی بود که توانست را به عنوان سرویس –پروگرام هایی که در ویندوز NTحتی در وقت هایی که فردی Log inنکرده ، اجرا می شوند، در ویندوز NTاجرا نماید .

ویروس های ماکرو (کلان دستور) :

ویروس های ماکرو که از ویژگی ها ی برنامـه نویسی ماکرو سود می برند، دستوراتی می باشند که در دستورات درون فایل ها ادغام شده وبه صورت اتوماتیک اجرا می شوند.

بسیاری از برنامـه ها مانند برامه های کلمه پرداز یا تولید و ساخت کننده صفحه وسیع از ویژگی برنامـه نویسی ماکرو مصرف می کنند.

ویروس ماکرو، پروگرام ماکرو اس ت که می تواند از خود کپی ساخـته واز فایلی به فایـل دیگر گسترش پیدا نماید . در صورتیکه شما فایلی را باز بکنید که حامل ویروسی ازنوع تمام چیز ماکرو است، در اینصورت ویروس را در فایـل های آغازین اجرای آن برنامـه کپی می نماید واین زمان است که رایانه آلوده شده است.

زمانی که شما در وهله بعد فایلی را باز می بکنید از همان پروگرام استفاده می نماید ، ویروس، آن فایـل را آلوده کرد. در صورتیکه رایانه شما در شبکه باشد، این آلودگی سریع گسترش پیدا می نماید و آن هم این است که وقتی که شما فایلی آلوده را جهت فرد دیگری می فرستید، اوهم با باز کردن فایـل آلوده خواهد شد.

یک ماکروی مخرب همین طور می تواند باعث بپدیدار شدن تغییرات در اسناد یا تنظیمات شما شود.

ویروس های ماکرو می توانند فایـل هایی که در بیشتر ادارات مورد مصرف قرار می گیرند را آلوده کنند وهمین طور بعضی از آنها می توانند چندین نوع مفرق از فایل ها مانند فایل های برنامـه های Wordیا Excelرا تحت تاثیر قرار دهند. همچنین آنها می توانند به تمام فایـل هایی که توسط پروگرام میزبان آنها مورد اجرا قرار می گیرد، گسترش پیدا کنند، بالاتر از تمام اینکه آنها می توانند براحتی گسترش پیدا کنند، چرا که اسناد بطور همیشگـی در نامـه های الکترونیک و وب وبسایت ها در حال تبادل هستند .

معرفی ویروس هایی از این نوع:

ویروس WM/Wazzu:فایل های تولید و ساخت شده بوسیله پروگرام Wordرا آلوده می سازد. این ویروس بطور تصادفی در بین هر تا سه کلمه، عبارتwazzuرا قرار می دهد.

ویروس OF97/Crown-B:فایل های برنامـه هایPower pointوExcel، Wordرا آلوده می نماید . ی که این ویروس، فایلی از پروگرام Wordرا آلوده می سازد، بخش حفاظت ی ماکرو دربقیه برنامـه های برنامـه Officeرا از کار انداخته واز این طریق آنها را تحت تاثیر قرار می دهد.

ویروس های برتر

کدامیک از ویروس ها تا بحال بیشترین خوب یت را داشته اند؟در این پارت گزیده ای از ویروس هایی آورده می شود که توانسته اند :به دور ترین نقاط انتقال پیدا کنند، بیشترین تعداد رایانه را آلوده کنند، ویا اینکه بیشترین طول عمر را داشته باشند.

  • ۹۵/۰۳/۱۳
  • سینا مرادمند

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی